
Omdat ik liever nog niet winkel in Stad, heb ik via een webshop 4 zomerse t-shirts gekocht. Ik kreeg er 3 geleverd, de 4e wordt nagestuurd. Eén van die 3 heb ik teruggestuurd, wegens belabberde pasvorm. Vandaag krijg ik de vraag of ik tevreden ben over hun dienstverlening. Ik geef ze een onvoldoende. Per kerende mail hun reactie: “Ook als u ontevreden bent, is uw mening van belang”.
Ja, dat lijkt me logisch, ze kunnen moeilijk zeggen: “Alleen als u tevreden bent, is uw mening van belang”. Maar waarom moeten ze benadrukken dat ook bij ontevredenheid je mening telt? Ik denk dat hier sprake is van een gevalletje zelfoverschatting. Als je zo overtuigd bent van de kwaliteit van je dienstverlening, kun je je niet voorstellen dat de klant dat niet is.
Ze willen met me in gesprek, in de hoop dat ik mijn mening aanpas. Dat doe ik graag: ik maak er een dikke vette onvoldoende van.